“بدريه طلبه” في حوار خاص “لرصد الوطن”

كتبت / نجاح سالم "رصــــد الـــوطــن" هي فنانه لها حضور.
Article rating: out of 5 with ratings

“بدريه طلبه” في حوار خاص “لرصد الوطن”

كتبت / نجاح سالم "رصــــد الـــوطــن" هي فنانه لها حضور...
رئيس مجلس الادارة احمد ادهم
المدير التنفيذي احمد العزبي
اخر الأخبار

فن

“بدريه طلبه” في حوار خاص “لرصد الوطن”

20 سبتمبر، 2017, 5:26 م
802
“بدريه طلبه” في حوار خاص “لرصد الوطن”
طباعة
كتبت / نجاح سالم
“رصــــد الـــوطــن”

هي فنانه لها حضور خاص علي خشبه المسرح وأمام الشاشه، صاحبه خلطه فنيه يصعب أن تتوافر في فنانه لكنها إمتلكت سر هذه الخلطه، كما عرفت بخفه ظلها إنسانه جميله بأخلاقها ومحبوبه علي المستوي الشخصي والمهني.

– هل نستطيع أن نقول أن المرأه أخذت حقها في السينما ؟

نعم المرأه أخذت حقها والدليل علي كلامي في فتره التمانيات كانت فيه نجمات متصدره أفيشات الشباك مثل الفنانه “ناديه الجندي” والفنانه “نبيله عبيد” وفي وقتنا هذا “ياسمين عبد العزيز” و “منه شلبي” والفنانه “هند صبري” والفنانه الكبيره عبله كامل، وأنا أيضآ حاليآ متصدره أفيشات ونجمه شباك في المسرح ودا بمساعده جوزي ليا.

– كيف تم ترشيحك لبرنامج نفسنه ؟

تم ترشيحي لبرنامج “نفسه” من خلال فكره البرنامج أصلا والتي تنص علي أن كل سيزون يضاف نجمه أو مذيعه للتغير والتشويق، وانا كنت أول واحده تضاف للبرنامج بعد إنتهاء أول سيزون

– هل صحيح سبب إنسحاب الفنانه شيماء سيف من البرنامج هو سبب خلاف كبير بين شيماء وزميلاتها هيدي كرم ووصل الي حد الإشتباك بالأيدي وحصل سبب إنسحاب شيماء من البرنامج ؟

لا طبعآ الموضوع موصلش لإشتباك بالإيد خالص ولا كل ده الموضوع كله كان تهريج، وأي سؤال يخص زميلاتي هما يتسالوا فيه أفضل.

– هل صحيح إن طاقم نفسنه كان منفسن علي المذيعه حبيبه مما أضرها من الإنسحاب من البرنامج علي الهواء ؟

بالعكس إحنا كنا حبين وجودها معانا جدآ لأنها كانت لون جديد ومختلف علي ترابيزه “نفسنه” وإضافه لينا أيضآ، لكن عمومآ أنا لم أتحمل طريقتها في التعامل، إذ أنها كانت تتعامل معنا بطريقه غير لائقه للغايه، وهذا كان سبب إنسحابي من “نفسه” لكني رجعت مره أخره بعد خروجها من البرنامج.

– هل صحيح فوجئتي بإطلاق جمهورك حمله طالبوا فيها برجوعك مره أخري للبرنامج تحمل شعار “عودي يابليه” ؟

بالفعل أن فوجئت بالفانز بتوعي عاملين حمله جامده علي Instagram تحت شعار “عودي يابليه” ودا لأني كنت نزلت مره وقولت إن حفيدتي مش بتعرف تنطق إسم “بدريه” وبتقوله “بليه” كانوا بيطالبوني فيها بالرجوع تاني “لنفسنه” حتي في الشارع كانت الناس بتقابلني وبتطلب مني أرجع تاني البرنامج، وبالفعل وبعد الحاح من القناه رجعت لكن بشكل يرضيني.

– لمحتي عبر حسابك بموقع Instagram عن المذيعه التي تسببت في تركك البرنامج حيث نشرتي فيديو عبر حسابك أنه لاتوجد خلافات بينك وبين إنتصار أو هيدي كرم وتركتي الجمهور يفكر في السبب وكنتي وضعتي أسفل الفيديو صوره المذيعه حبيبه ؟

أنا فعلآ لمحت عن سبب إنسحابي فعلا من البرنامج ودا لأن الناس إفتكرت إن خروجي من “نفسنه” بسبب زعل مع إنتصار أو هيدي ودا كان مزعلني جدآ فحبيت أوضح للناس ولكن بطريق غير مباشر وأظن الرساله وصلت والناس وقتها فهمت ده.

8- هل يوجد لديك الأن أي مشكله مع طاقم نفسنه الجديد وكيف هي العلاقه بينكم ؟

لاتوجد بيني وبين زميلاتي أي خلافات بيننا، بل علي العكس إحنا متفاهمين جدآ وبنتعامل مع بعض بكل حب وإحترام قدام الشاشه وخلف الكواليس.

9- ماهي أحدث أعمالك السينمائيه والمسرحيه

حاليآ بيتكتبلي فيلم مخصوص إسمه “سواق في التريله” وربنا يوفقني فيه انشاء الله ويكون شئ مرضي للمشاهد، أما بالنسبه للمسرح بدأت من يوم الثلاثاء الماضي أول بروفه لمسرحيه “بدريه في الكاتدارئيه” وإنشاء الله يكون عمل كويس أقدر أسعد بيه جمهوري.

– ماهو أكثر مخرج إستمتعتي بالعمل معه ؟

كل المخرجين الكبار اللي إشتغلت معاهم إستمتعت جدآ بالعمل معاهم وأتمني أشتغل معاهم تاني وتالت، لكن في بدايه حياتي الفنيه عملت بعض الأعمال مع بعض المخرجين للأسف وندمت بعدها ودا لأني كنت لسه في بدايه مشواري لم يكن عندي الخبره الكافيه للإختيار

– هل شخصيه “بدريه” طلبه اللي بنشاهدها علي الشاشه الشخصيه المرحه هي نفس الشخصيه بعيد عن الشاشه ؟

أنا ست ذي أي ست عندها بيتها وحياتها ومشاكلها، مش علي طول بضح وبهرج، عمومآ الشخص الكومدياني دايمآ بيكون تعيس في حياته، بس انا والحمد لله سعيده في حياتي ومستقره عائليآ، لكن أنا بيتوتيه جدآ وجوه بيتي دايمآ بفضل الجلوس في حجرتي أغلب الوقت ولذلك أنا مقله في الظهور.

– ماهو احساسك بعد ما أصبحتي جده ؟

طبعآ أجمل إحساس في الدنيا هو إني بشوف بنتي اللي هي تاج عمري كله وهي أم وبشوف ولادها وبشوف بنتي وهي بتعيش نفس تجربتي مع تربيتها وخوفها علي ولادها دا كله إحساس لايوصف وربنا يكتبه للناس كلها.

وأخر سؤال لحضرتك لو رجع بيكي الزمن تاني اللي الحاجات اللي كنتي تتجنبيها وايه الحاجات اللي كنتي هتعمليها ؟

لو رجع بيا الزمن تاني كنت أتمني مكنش عصبيه لاني عصبيه جدآ ودي حاجه بتزعلني دايمآ وبتزعل مني ناس كتير، بس الحمد لله دلوقتي بقيت أعرف أعمل كنترول علي نفسي وأمتص غضبي وغضب أي حد قدامي.

وفي نهايه الحوار تمنت الفنانه “بدريه طلبه” التوفيق لموقع رصد الوطن، وقدمت الشكر للمدير التنفيذي “أحمد العزبي”

إرسل لصديق

  • مقالات ذات صلة
  • المزيد من الكاتب
  • مقالات قد تهمك

تعليقات الموقع

تصويت

ماهو رأيك فى التصميم الجديد ؟

تابعنا على فيسبوك

تابعنا على تويتر

رصد الوطن جريدة عربية بوابة الاعلام النظيف -تعرف علي الراي و الراي الاخر - الاخبار في كل لحظة اخبار الرياضة المصرية الاهلي و الزمالك اخبار السياسة اخبار الحكومات