الرئيسية أخبار حقيقة الموضة والجمال مع مصممة الأزياء دعاء الخطيب

حقيقة الموضة والجمال مع مصممة الأزياء دعاء الخطيب

moda 783
حقيقة الموضة والجمال مع مصممة الأزياء دعاء الخطيب
واتساب ماسنجر تلجرام

كتبت / مصممة الأزياء دعاء الخطيب

الموضه شكل ولون شكل هو الموديل ولون هي الوان ودرجات الموضه اللي بيرتبط بيها كل ماهو جديد ومميز ومختلف ويمكن أن هذا الاختلاف لايتناسب مع بعض الشعوب ولذلك لابد أن نننتقي من الموضه مايناسب الشعوب فلكل شعب روحه وتقاليده التي لا يمكن الخروج عليها.

ونبدأ بالألوان مش كل الالوان تناسب كل الناس بمعني كل لون فيه درجه مناسبة ودرجه غير مناسبه للون بشرتي وشكل جسمي لازم اعرف كويس شكل جسمي واعرف ازاي اشتغل علي الالوان واختاره بعنايه جدا.

ولازم الالوان تناسب درجة بشرتي تندمج كويس اووي مع شكل جسمي ممكن اختار من لون الموضه ايشارب ممكن شوز ممكن طرحه مش ضروري ابدا ان لون الموضه يبقي فستان لكن لو فهمت ده كويس ممكن اضيفه حتي في الاكسيسيوريزحلق اسوره حتي لو لون الروج والمانكيرودائما لازم التميز بالبساطة لان هي عنوان الجمال الحقيقي وبيمثل شخصيتك واحترامك ونظرة الناس ليكي ضروري جدا أن يبقي ليا اسلوب ولوك مميز يناسبني ويناسب مجتمعي وابقي غير تقليديه فالابتكار والبساطة والتميز هي ماتميزك كاانثي.

لازم كل انثي تشتغل علي نفسها وشكلها خليكي مميزه فريده جميله بسيطه لدرجة الجمال والاناقه وأعرفي جيدا أن شخصيتك بتبان وتظهر في لبسك وشياكتك وشخصيتك.

اترك تعليقا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.