الرئيسية أخبار سماح كاشف:تهادي الفريق الفائز في الدورة الأفريقية بأسمها واسم كل مصري

سماح كاشف:تهادي الفريق الفائز في الدورة الأفريقية بأسمها واسم كل مصري

ahmed-hefny 1738
سماح كاشف:تهادي الفريق الفائز في الدورة الأفريقية بأسمها واسم كل مصري
واتساب ماسنجر تلجرام

كتبت / هبه سيد

من دلائل التميز وقدرة وقوة المصريين وقوفهم صامدين بدون أي احساس بالفشل فالخروج من دورة بطولة الأمم الأفريقية ليس فشلا بل حظا فيكفي حماس وتشجيع الجمهور المصري دليل على تميزة وأيضا رجال الأمن في تأمين المباريات  فدائما الشعب المصري يجد ويجتهد ويتميز ان لن يصيب هذة الدورة فهم على ثقة أن سياتي وقت للفوز وهم فائزين باتقانهم فمصر بها عباقرة ومتميزين في مجالات عدة ودائما وأبدا هي ام الحضارات.

قدمت مصممة المفروشات سماح كاشف تابلوه مميز من صنع يدها باسمها واسم كل مصري للفريق الفائز قائلة

 

احنا المصريين دايما مميزين 

حد حيقولى مميزين فى ايه ان شاء الله .. حرد واقوله لا مميزين فينا حاجه خصها ربنا فينا مش موجوده ابدا فى العالم كله يمكن تكون تاهت مننا وسط الاحداث اللى بتحصل حولينا … لكن ديما اجدادنا كانو بيقولنها لما كنا نشرد شويه ونبعد عن اصلنا انتم معدنكم صالح … بمعنى اننا المصريين مهما شردنا ومهما تهونا فحنا برده مصريين ..

يمكن متوفقناش في أن فريقنا يعبر عن تميزنا كا مصريين قدام العالم
بس انا كا مواطنة مصرية مش هتنازل ابدا عن الصورة المميزة اللي ربنا ميزنا بيها لذلك

قررت اهدي بالنيابة عن كل المصريين و اللي بكل فخر انا واحدة منهم قطعة مميزة جداجدا جدا تابلوه لكأس الامم مطرز تطريز يدوى بالخرز …قطعه حتخلي صاحب الحظ اللي هيفوز بيها كل ما يشوفها يفكر ازاي الناس دي برغم كل حاجة و أي حاجة بيعرفو يظهرو مميزيين كده دايما محافظين علي أن اسمهم يكون دايما موجود و بشكل متالق غير متوقع … عن باقي الشعوب ..ايه سر الخلطة بتاع الناس ده !! … السر ..في ان المصريين ميعرفوش كلمة مستحيل مش مذكورة في قاموسهم اصلا هو ده السر ….

ولهذا اتشرف باسمى وباسم حرفى و كل المصريين
أن اهدى لسيادة الرئيس عبد الفتاح السيسى هذة القطعة الفنيه التى اتمنى ورجايه من الله ان تقدم من خلاله للفريق صاحب الحظ فى هذه الدوره …. والله الموفق

 

 


اترك تعليقا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *